Mediáció

konfliktus kezelés

Az emberi kapcsolatok velejárója a konfliktus. Családban, iskolában, munkahelyen, párkapcsolatban, üzleti életben, politikában, mindenhol jelen van. A különbségek abban mutatkoznak meg, hogyan kezeljük konfliktusainkat. Ha képesek vagyunk tárgyalni a másik féllel, akkor a kapcsolatunk épülni fog, ha harcolni tudunk csak, romboljuk kapcsolatainkat. Van, aki mindezt tudja, de külső segítség nélkül nem képes megvalósítani. Ilyenkor kell a közvetítő, a mediátor, aki segít egyezségre jutni a másik féllel....

Ha a vitázó felek mediátor - egy semleges, a vitában nem érintett, konfliktuskezeléshez értő harmadik fél (közvetítő)- segítségét veszik igénybe, akkor egy olyan folyamatban vesznek részt, amelyben a mediátor tartja kézben a vitát, veszekedés helyett két egyenrangú fél tárgyalásává alakítja, és olyan írásbeli megállapodáshoz juttatja a feleket, amelyben ők maguk határozhatják meg a témákat, megállapodásuk tartalmát, és végül mindkét fél nyertesnek érzi magát. Csak az aktuális problémák kerülnek megbeszélésre, és azok jövőbeni megoldása a feladat. Múltbeli ügyekkel, az igazság, a bűnös keresésével a másik fél személyiségjegyeinek, a felek egymáshoz való viszonyának megváltoztatásával nem foglalkozik a mediáció. Mindenki magát képviseli, az elhangzottak titokban maradnak, jegyzőkönyv nincs, egyetlen írás marad a tárgyalásról, a résztvevők, és a mediátorok által aláírt egyezség. A megszületett egyezség tartalmazni fogja minden résztvevő igényét, vagyis mindkét fél jól felfogott érdeke, hogy betartsa a megállapodás pontjait, ami azzal a „mellékhatással” jár, hogy idővel nem romlik, hanem javul a felek kapcsolata. A mediáció, ez az ősi módszer gyors, olcsó, és kevésbé fájdalmas megoldása az emberek közötti konfliktusoknak. A tárgyaláson részt vevő felek egyúttal új konfliktuskezelési módszert is tanulnak a mediátoroktól, amit hasonló helyzetekben alkalmazni is tudnak. (Forrás: dr. Kardos Ferenc, MAKAMOSZ)



kötél húzása, veszekedés

Területek, amikben mediátorként segíthetek

Családi mediáció:
Ifjúsági mediáció:

Helyszín: Tata

Konzultációk

Kiskamasz- és kamaszkonzultáció

A konzultációkra 8-18 éves korig várom a jelentkezőket.

A konzultációk nem kizárólag beszélgetésből állnak. Kombinálva szoktam alkalmazni több módszert, mint például az OH szimbólum kártyák, Kompátia kártyák (érzelmi intelligencia– és kreativitás fejlesztésére). Szituációs játékokkal eljátsszuk a problémákat és megbeszéljük a lehetséges kimeneteleket, bizonyos helyzetekben pedig rajzokat készítünk.


Gyermekeknél jelentkező problémák, amikkel fordulhatnak hozzám:

Helyszín: Tata

Life Coaching

Mi az a Life coaching?

A Life coaching a lelkileg és mentálisan egészséges embereknek segít a párkapcsolati, életvezetési nehézségek megoldásában. Segít a rendelkezésre álló erőforrások feltárásában, jobb kihasználásában és a személyes fejlesztésben.


Mikor válassza a Life coachingot?

Ha személyes életében vagy munkájában valamilyen elakadás, változás jött létre, ha a céljai elérésében segítségre van szüksége.


Milyen témákban kereshet fel Life coachként?

Helyszín: Tata

Szabadtéri konzultáció

Jelenleg a szabadtéri konzultációk egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi az ajánlott 2 méteres távolságot betartását, de mégis megmarad a személyes találkozás lehetősége. A természetben (szabad ég alatt, a zöldben, napfényben) való séta megkönnyíti a megnyílást, csökkenti a szorongást és aktiválja a problémamegoldó gondolkodást.

Szabadtéri konzultáció

A”kinti” konzultációk fajtái, lehetőségei:

Helyszínek: Megegyeznek a Nordic walking oktatás helyszíneivel. („Amire taníthatlak” fül alatt)
+ helyszín augusztus 1-től Tatán és környékén

Árak: 9000Ft/60 perc

Mentálhigiénés segítő beszélgetés

A mentálhigiéné a kiegyensúlyozott lelki élet kialakításában segítséget nyújtó tevékenységeket takarja.

Mi az a segítő beszélgetés?

Carl Rogers által kidolgozott non direktív módszer. Aminek lényege, hogy a segítő a klienseknek a szavakban kifejezett és az emögött rejlő érzéseit próbálja visszatükrözni, hogy ezáltal segítse érzéseinek, nehézségeinek jobb megértését. A segítő természetesen nem a kliens szavait ismétli meg más szavakkal, hanem átéli érzéseit, amelyeket szavakban kifejezett és ezt az érzést tükrözi vissza.

A segítő a kliens érzelmeit követi, mellette van, de sehol sem irányítja. Ebben a nyugodt, figyelmes kapcsolatban a kliens mélyebb önismeretre jut.

Milyen problémákkal fordulhat mentálhigiénés szakemberhez?

Helyszín: Tata

Árak: 9000Ft/alkalom